fredag 17 april 2015

Färdigt hus!

Nu äntligen har jag fått tid att sätta mig ner och göra en uppdatering. I lördags flyttade vi in och det känns helt fantastiskt! Det är förvisso totalkaos och vi har inte fått ordning på all förvaring än. Bokhyllor måste skruvas fast i väggen, likaså garderoben i hallen och det måste köpas ytterligare en garderob till vårt sovrum samt inredning till klädkammaren. Även tvättstugan behöver få mer förvaring!

Mitt i allt detta kaos trivs vi otroligt bra och är överlag väldigt nöjda (jag kan fortfarande känna att vissa måleri-/tapetserarmissar stör lite, men man vänjer sig nog...) med allt. Köket bara älskar vi!!! Vi ångrar inte för en sekund att vi valde ett svart kök! Och klocktapeten...Helt magisk!

Ryggåstaket ger en mycket ljus och luftig känsla, även om det ekar rätt mycket nu. Det kommer att lösa sig när vi får upp gardiner o mattor på golven, men fördelen vi upplever med ryggåstaket överväger stort nackdelen med lite hög ljudvolym. Och det ljuset som blir är underbart!!! Daniel har varit inne i ett Prio 2 utan ryggåstak och det blir inte alls samma känsla och ljus enligt honom.

Idag är jag och barnen hemma eftersom stora killen dragit på sig öroninflammation. Målet är att hinna pyssla lite idag och få lite ordning...


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Du kanske inte är aktiv här och ser detta men jag snubblade över denna blogg då vi själva är i husbyggartankar och funderar på att bygga just Priotvå. Det enda vi saknar med huset är just ryggåstak men så ser jag att ni har byggt med ryggåstak! Det jag undrar över då är hur mycket prisbilden förändras. Blir det mycket dyrare att bygga med ryggåstak istället för det sänkta standardtaket?

    mvh/ Nyfiken blivande husbyggare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej "Nyfiken blivande husbyggare".

      Du har helt rätt! Jag har som de flesta andra husbloggare glömt av denna. Kanske ska skaka liv i den igen...
      Nåja, vi betalade ca 80tkr extra för ryggåstaket, men nu har priserna reviderats iaf en gång sen vi byggde så för att få en säker siffra bör du kontakta Eksjöhus.

      Lycka till!!

      Radera